Hansted Kirke, Horsens

NY HJEMMESIDE!

Hansted og Lundum kirker har valgt at oprette en fælles hjemmeside.

Denne hjemmeside vil derfor snart blive nedlagt.

Find den nye hjemmeside her: www.lundum-hansted.dk

Kirkelige handlinger i Hansted Kirke

Alle der bor i Hansted Sogn, eller har løst sognebånd til en af præsterne, har naturligvis ret til at få udført kirkelige handlinger som dåb, konfirmation og vielse efter nærmere aftale med præsten.

Der har imidlertid gennem årene været flere og flere henvendelser fra folk udenfor Hansted Sogn, som har ønsket kirkelige handlinger i Hansted Kirke. Vi har derfor været nødt til at fastholde, at man skal have en vis tilknytning til kirken, hvis man ikke selv bor i sognet.

For at have tilknytning til kirken skal man opfylde mindst én af nedenstående betingelser:

• Man skal selv være døbt, konfirmeret eller viet i Hansted Kirke
  • Forældre, børn eller ægtefælle skal bo i Hansted Sogn
  • Man har nær familie på kirkegården
  • Man skal være tilflytter til sognet indenfor nær fremtid

Hvis man ikke har tilknytning til kirken, ser vi os desværre nødsaget til at afvise henvendelsen.

Læs også om...
Kirkekontoret, Stængervej 1, 8700 Horsens | hansted.sognhorsens@km.dk 30711101 Tilgængelighedserklæring
Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk