Næste møde i Mandemonopolet:

Ny dato er endnu ikke planlagt - men kommer her, så snart vi har den på plads!

Praktisk info:

Arrangementet koster 150 kr. pr næse - inkl. mad og kaffe / kage.

Tilmelding - senest ugedagen før - til:

Carl Oluf Madsen, mail@comadsen.dk / 40686330

eller til Kirkekontoret: hansted.sognhorsens@km.dk

Om Mandemonopolet:

Mandemonopolet arrangeres af Lundum og Hansted kirker. Vi mødes 3 - 4 gange om året kl. 18.30 i "Kirkehuset" lige ved siden af Hansted kirke. Vi spiser sammen - og har så et tema for aftenen. Temaerne spænder vidt fra grillaften til Siriuspatruljen; det eneste vi lover er, at det både er interessant og hyggeligt.

Lige nu er vi omkring 30 mænd hver gang - og vi byder gerne endnu flere velkomne i fællesskabet!

Læs præstens artikel fra et tidligere møde i Mandemonopolet  (fra Østbirk Avis, 24. maj 2019)

Mandemonopol: Dækspark og dåsebajere

24. 05. 2019

Mandemonopolet i Lundum og Hansted pastorat var rykket udendørs onsdag den 22. maj. Det var ikke blot for at nyde solen, der havde afløst dagens regnvejr, men også for at nyde synet af de flotte veterankøretøjer, som Mandemonopolets medlemmer selv havde medbragt.

Af Søren Jensen, sognepræst

Inden vi nåede så langt, skulle der selvfølgelig lidt mad indenbords. Søren Christensen, byens smed og stolt medlem af Mandemonopolet, havde venligst udlånt en hjemmebygget grill, der snildt kunne servicere de knap 30 deltagere med koteletter, pølser og naturligvis et grønt element i den marinerede grillede spidskål - der var dog af uransalige årsager en del tilovers af spidskålen.

Da maven var fyldt, skulle mændene ikke vente længere. Nu skulle der sparkes dæk - og hvilke dæk!

Den fine samling bød på køretøjer i alle størrelser, lige fra en original Velo Solex over en flot Nimbus til en velholdt og yderst sjælden Feldmeister traktor i en helt særlig model, den eneste i Danmark. Bilparken rummede en lækkerrød Mercedes med en spindende V8-motor samt en original Opel Kaptajn fra 1939, den model som SS-officerer brugte under 2. Verdenskrig.

Med disse særsyn var der rig mulighed for at få stimuleret nysgerrigheden og ejerne var heldigvis glade for at fortælle om deres køretøjer over en dåsebajer.
Aftenen blev som sædvanlig rundet af med kaffe, kage og hyggesnak, inden mødet blev hævet.