Hansted Kirke, Horsens

NY HJEMMESIDE!

Hansted og Lundum kirker har valgt at oprette en fælles hjemmeside.

Denne hjemmeside vil derfor snart blive nedlagt.

Find den nye hjemmeside her: www.lundum-hansted.dk

Kommende arrangementer:

Fredag d. 26. april kl. 17 i Lundum kirke v. Søren Jensen

Varme hveder i Lundum - for alle!

Bededag bliver fejret i Lundum kirke med en festlig gudstjeneste kl. 17 og efterfølgende hveder i Lundum Medborgerhus.

Alle fra både Lundum, Hansted, Østbirk og Yding sogne er inviteret. Dette bliver et forsøg på at holde denne særlige dag i hævd, uden at man dog behøver tage fri fra arbejde for at markere dagen. Vi håber derfor selvfølgelig, at I har lyst til at deltage og være med til at skabe en ny tradition på den gamle helligdag.

Torsdag d. 2. maj 2024 kl. 17-19

Kvindekabinettet: Kærlighed

Kærligheden antager mange former, og vi kan vanskeligt leve uden. Men hvad er kærlighedens væsen?

Oplæg til samtale v. Mette Bock. Tilmelding kan kun ske pr. mail til Kirkekontoret. Betaling enten kontant eller MobilePay på aftenen.

Tirsdag d. 14. maj 2024 kl. 19 i Hansted Kirkehus

Offentligt orienteringsmøde - før valget i september

I 2024 skal alle medlemmer af Folkekirken i Danmark igen til de ultralokale stemmeurner for at være med til at sætte holdet i de nye menighedsråd over hele landet. Menighedsrådene bliver valgt ind i perioder af 4 år ad gangen, og har bl.a. ansvar for kirkens aktiviteter og tilbud, økonomi, personale og bygninger.

Som optakt til valget (d. 17. sep. 2024) er der offentligt orienteringsmøde, hvor enhver kan komme og blive klogere på, hvad menighedsrådet er, hvordan valget foregår, og hvordan man stiller op.

Hansted holder orienteringsmøde i Kirkehuset d. 14. maj 2024 kl. 19.00.

Lundum holder orienteringsmøde i Medborgerhuset d. 14. maj 2024 kl. 19.00.

Alle, som altså i ALLE, er velkomne disse aftener.

Onsdag d. 22. maj 2024 kl. 17 i Kirkehuset

Sang og pizza - for voksne og børn

Onsdag d. 22. maj kl. 17.00 i Kirkehuset. Vi skal synge sammen, lytte til børnekoret og til voksenkoret Vocalea – og så slutter vi af med pizza til alle!

Pris for mad og drikke: 35 kr. for voksne; gratis for børn. Tilmelding til Astrid Lindvig: organistastrid@gmail.com senest d. 20/5.

Torsdag d. 23. maj kl. 19, foredrag i Hansted Kirkehus

Vokseværk:
Hvordan holder vi sammen, når vi vokser?

Vi får besøg af ph.d. og forfatter Kasper Støvring, som har skrevet bogen: "Sammenhængskraft". Han er den oplagte mand at hente ind, når vi skal blive klogere på, hvordan vi, som naboer og landsbysamfund, stadig holder sammen, når vi vokser så eksplosivt, som det lige nu sker med hele området Nørrestrand - og hvordan vi bedst muligt kan være gode naboer for hinanden.

Arrangementet er blevet til i samarbejde med Vær-Nebel sogne, da bydelen Nørrestrand både hører til dér og her.

Deltagelse er gratis og åben for alle interesserede.

Kirkekontoret, Stængervej 1, 8700 Horsens | hansted.sognhorsens@km.dk 30711101 Tilgængelighedserklæring
Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk